Shuttle Friday: Die besten Links der Woche

Für Sie gefunden und gelesen:

Gründerszene: Startups sind die neuen Karriere-Rockstars — Aber wie steigt man ein?

Förderland: Banktermine für Existenzgründer

Förderland: Virtuelle Kooperation

English

Forbes.com: The Disruptor In The Valley [Paul Graham — Founder of Y Combinator]

Cloudave: SaaS Startup Strategy – Three SaaS Sales Models

BBC News: Startup-Stories

Google Docs: Useful SaaS Metrics Spreadsheet by Ryan Carson

Jeff Nolan: Freemium 101: Customer Conversion

Above the crowd: Silicon Valley’s IPO Anxiety

Smashing Magazine: How To Use the “Seven Deadly Sins” to Turn Visitors into Customers

Giff Constable: Selling your company — some core questions and answers

Hypernumbers: Dashboards for Startups

Michael Halls-Moore: How we built a 50,000 strong email list in 5 days

Seth Godin: Advice on Equity

A VC: Employee Equity: Vesting

Hardvard Business Review: Does an Entrepreneur Need an MBA?

Young Entrepreneur: Ten Common Arrogance Traps For Startups To Avoid

OnStartups: 14 Reasons Why You Need To Start A Startup

On Startups: Handling The Venture Capitalist Cold Call

Make A Startup: shortening the odds for funding

Idealab: The Pros and Cons of Using Kickstarter to Fundraise

Webdesign, SEO und so

Konversionskraft: Die Niehaus Wireframe-Technik – Methoden zur Konversionsoptimierung von Neuprojekten

Facebook Marketing: Whitepaper — Umgang mit Kritik und negativen Äußerungen auf Facebook (Gastbeitrag)

Rechtliche Stolperfallen beim Facebookmarketing – 15-teilige Reihe bei facebookmarketing.de

Design Instruct: Visual Inspiration: 30 Beautiful Web App Site Designs

SEOmoz: The Basics of Local SEO — Whiteboard Friday

SEOmoz: Launching a New Website: 18 Steps to Successful Metrics & Marketing

Search Engine Land: Multinational SEO That Doesn’t Break The Bank

Visual Website Optimizer: Landing Page Optimization tips: analysis of 50+ sites to find out what increases sales and conversions

Events und Wettbewerbe

Betapitch — Feurige Pitches in Berlin am 22.11.2010

OMCap — Online-Marketing Eventreihe in Berlin am 15.12.2010

Innovator’s Pitch 2011: Geschäftsideen gesucht!

About Christoph Plamper

Chris­toph Plamper unter­stützt als Marketingberater Unternehmen, Gründer und Freiberu­fler dabei, sich als Marke klar und eindeutig zu pos­i­tionieren — von der Konzep­tionier­ung gan­zheit­licher Mar­ket­ing­strategien bis zur oper­at­iven Unter­stützung im Tagesgeschäft.

, , , , ,

Comments are closed.